درباره انجمن

دیرینگی تأسیس انجمن كشتيرانی وخدمات وابسته ایران به 72 سال قبل بازمي‌گردد. درتاریخ 13 مهرماه 1332 (1953 میلادی)، سنديكای نمايندگان خطوط كشتيراني، به‌منظور سامان دادن به روند نوبت‌دهی به کشتی‌ها تاسیس شد و درسال 1333 با تکیه برموفقيت خود دربندر خرمشهر، عملاً به‌عنوان هماهنگ کننده بین نمايندگان خطوط كشتيرانی و دولت اقدام می‌کرد. درسال 1349 ( 1970 میلادی ) سندیکای نمایندگان خطوط کشتیرانی فعالیت خود را با عنوان «سندیکای صاحبان و نمایندگان کشتیرانی»  تغییر نام داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نام سندیکا به «انجمن صاحبان و نمایندگان کشتیرانی و خدمات جنبی» تغییر  یافت و با خاتمه جنگ تحمیلی درسال 1367 ( 1988 میلادی ) و باعنایت به نقش مؤثر آن و با الگوگیری از فعالیت‌های مشابه جهانی، با نام «انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته» و متعاقباً با ثبت مضاعف در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سال 97، به‌عنوان تشکل ملی کشتیرانی  و خدمات وابسته ایران برای ارتقاء سطح کمی و کیفی کشتیرانی، خدمات بندری و خدمات لجستیکی و با مشارکت در سیاست‌گزاری‌ها و تدوین استراتژی‌های کلان کشور،به فعالیت خود ادامه داد.

این تشکل از سال 1396 برگزاری همایش ملی و نمایشگاه جانبی آن را آغاز کرده و به‌جز وقفه در ایام کرونا، مرتباً به‌صورت دوسالانه برگزار کرده است.

www.saoi.ir 


توسعه دریامحور (یا اقتصاد مبتنی بر دریا) به مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی اطلاق می‌شود که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از دریاها، سواحل و منابع آبی بهره می‌گیرند. این نوع اقتصاد در دهه‌های اخیر به‌عنوان یک راهبرد نوین برای توسعه پایدار مطرح شده و به دلایل مختلفی از جمله؛ مزیت جغرافیایی و تجاری، منابع طبیعی گسترده، امنیت غذایی و اشتغال، زیست‌پذیری و توسعه منطقه‌ای، توسعه فناوری و نوآوری، موقعیت ژئوپلیتیکی و نظامی و دلایل متنوع دیگر، از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار است.
انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !